fredag 2. november 2012

Hold fingrene av fatet. Vennen min.

Her om dagen da jeg var på familiekaffe hos mor så var nesten hele familien samlet over en kaffekopp å god prat. Jeg satt å leste en mail på min mobil som akkurat hadde kommet, Og den ville jeg sjekke. Men da oppdaget mitt onkelbarn at jeg drev på med mobilen og kom så raskt for å se på hva jeg gjorde, for han er skikkelig interesert i det vi voksne gjør og serlig intereserer han seg over disse kule mobilene eller nettbrettene vi sitter med til støtt å stadigt. Jeg skrudde av skjermen for å hindre at han ikke skulle røre noe, men så tenkte jeg å se hva han gjorde for han holdt godt tak i hånden med mobilen min som jeg blåholdt for at den ikke skulle gå i gulvet. Jeg skrudde på skjermen igjen med en standard låseskjerm aktivert. Han tok fingeren sin å sveipet over skjermen å låste den opp slik at alle appene å widgetene kom frem på min samsung galaxy s3. Jeg fikk som svar fra min bror som sa. at han elsker sånnne mobiler å tar de ofte for å prøve seg frem og noen ganger får han åpnet opp låseskjermen slik at der er bare å rote rundt på mobilen. Godt gjort for en som er over 1 1/2 år. Da tenkte jeg at jeg måtte sikre min mobil igjen. jeg hadde sikkerhetslås på min samsung galaxy s2 som jeg hadde før, men etter at jeg skiftet mobil har jeg ordnet det sånn at jeg kunne låse den i etterkant hvis noe skjer eller mobilen ble stjålet. Men fant vist ut at det var best å sikre mobilen for både barn å uvedkommende for mobilen er jeg redd for, på grunn av at den er min personlige assistent i hverdagen min. Du kan lese mitt innlegg om mobilsikkerhet her. Jeg har gjort det samme med nettbrettet mitt å. Pc å laptop har altid passordsikring på og det er for å hindre nyskjerrige folk som kommer inn her å kanskje vil låne min pc. for da ordner jeg det slik at jeg ordner en gjesteprofil med sikkerhetinnstillinger på min pc. Når android 4.2 kommer kan man ordne brukeprofiler og det er lurt hvis gjester vil låne nettbrettet eller mobil for å sjekke ut noe på nett. Jeg har da tenkt å ordne en barneprofil til min kjære onkelbarn slik at kan kan leke seg med spill å ting som passer for han. Jeg er usikker om ipad har brukerprofiler men det lønner seg å sikre den slik at du vet at ingen kan gjøre noe skadeverk på den. enten det gjelder barn eller voksne.

Ingen kommentarer: