onsdag 7. november 2012

Genial nettlagring med backup.

Jeg har skrevet om nettlagring en gang før på denne blogg som du kan lese her. Men Det var før jeg oppdaget jottacloud tidligere kalt jotta online backup. Dette er en norsk å genial nettlagring å backuptjeneste som man kan å bruke på nettverksbaserte stasjoner og ikke bare pcen. Og det er lurt for jeg har jo dropbox som jeg bruker å lagrer mine mobilbilder for å legge den videre over på min Nas hardisk som fungerer som en hjemmeserver her i huset. Da tar jottacloud seg av backup av noen mapper med bilder å videoer fra nas enheten som jeg er veldig redd for å miste.  så fort jeg lagret bildet er bildet overført til min private mappe hos jottacloud.  så jeg kan puste lettet ut i tilfelle et hardisk-kræsj.  Men idag kom de med oppdatert versjon av jottacloud for android, og med den fulgte det med en fulstendig autosynkronisering av min mobil. Og det er bra i tilfellet den blir ødelagt eller stjålet. Og da kom alt på plass rundt min strategi for mobilsikkerhet. Jeg hadde kontaktlisten min synkronisert gjennom google-kontoen og lookout antivirus tjenesten min. Men jottacloud kunne å synkronisere alt fra mine bilder i galleriet å musikk pluss videoer. og Jammen full synkronisering av mine sms og mms meldinger. så jeg har full sync for både hardisker av nas å usb pluss mine to pcer og mitt nettbrett, pluss mobil i samme slengen. Genial løsning altså. Og nå er jeg rustet for det som kan komme av uhell i den digitale verdenen.

Ingen kommentarer: