onsdag 2. januar 2013

Ikke forstyrr meg.

En lur funksjon på de fleste nyere mobiler nå for tiden er “do not disturb” funksjonen eller “ikke forstyrr” jeg bruker den om natten når jeg skal sove for da slipper jeg alt maset med at telefonen ringer eller piper hver gang det skjer noe ute i verdenen rundt meg. denne funksjonen er lur for den kobler helt ut de funksjonene man ikke trenger når man sover eller trenger være borte fra mobilen en liten stund. Man finner funksjonen i instillinger. da kan man velge hva man skal blokkere og ikke blokkere. f.eks. man kan blokkere for innkommende anrop å sende den til telefonsvareren. Jeg har lagt inn en profil på min galaxy s3 der jeg vil at ikke forstyrr funksjonen skal intre kl 22.00 og slutter kl 05.20 eller jeg kan ha den på hele tiden. man ser et lite sperreikon på toppen og når du drar ned rullgardina på s3 så har du informasjom du har valgt tid eller heletiden på sperremodus som samsung har valgt å kalle det. man kan raskt fjerne den ved å klikke på sperremodus ikone på toppen av rullgardina eller i instillinger på s3. Iphone å ipad har et måneikon når funksjonen er gjeldende. ellers bruker jeg lydløs på dagen når jeg er på jobb eller ikke vil bli forstyrret men vil ha en oversikt om hva som skjer.

Ingen kommentarer: