søndag 13. januar 2013

Farvel Messenger. Hallo skype.

Her om dagen leste og delte jeg denne artikkelen om at Live messenger skal stenges 15. mars. Jeg har hatt messenger i ca 10 år eller mer. Og har brukt det mye med å kommunisere via messenger som det hette den gangen da jeg fant tjenesten for første gang. Den har blitt jammen flittig brukt for å få tak i venner å familie. Dere som leser denne blogg vet at jeg tester og tester ut den del programvare, apps og ulike tjenester som jeg finner som kanskje du har nytte av. og slik var det med skype som jeg ikke har skrevet så mye om siden den er godt kjent i alle lag i sanfunnet og alle omtrendt bruker denne nå i dag. jeg har ikke brukt skype så mye men jeg har fått testet det ut og jeg digger tjenesten. Men når jeg leste at messenger skal stenge, satte jeg i gang med å overføre all info fra messenger til skype kontoen min. Det var bare å logge seg av å logge seg på med å med microsoft kontoen i steden for skype kontoen. jeg ble bedd om å sammenkoble mine to kontoer hvis jeg hadde skype fra før, og det gjorde jeg. Så nå er alt samlet kun på skype. men jeg ser at det er mange av mine venner som ikke har sett statusen min der jeg ambefaler alle mine venner til å gå over til skype før 15. mars. SÅ er det så mange enheter der skype kan installeres, ikke bare på pc, mac å linux, men på android enheter og like så ios enheter til symbian til blackberry mobiler. Også min ps vita har jeg skype installert Smilefjes. håper at du skal gjøre det samme som meg slik at ikke du blir utestengt av den gode tjenesten som Live var og  er en liten stund til.

Ingen kommentarer: