fredag 23. november 2012

Bruk alternative apper.

Android mobilen har sine basisfunksjoner som sms, mms og kamera. og de er jammen bra. mens det finnes en hel haug med alternative apper som kan brukes når du skriver eller knipser et bilde. Og hvis du skal lagre en kontakt i en alternativ kontaktliste. For det er det jeg tar for meg i denne bloggposten her i dag.

Samle alle meldinger på ett sted:

Bruker du facebook mesenger appen på din mobil har du muligheten til å samle alle meldinger både på facebook og sms og mmsene dine på ett sted. jeg har prøvd den litt og liker at det går ann å gjøre det så man får alle meldingene på ett sted. Du finner aktivering av sms/mms inne på innstillinger på facebook messenger appen for å det aktivert å tatt det i bruk.

Automatisk kopi i galleriet.

Er du som meg og bruker Instagram flittigt så legger det seg et bilde inn i galleriet når instagrambildet er tatt, og du slipper å ta et nytt hvis du finner ut at dette bildet må jeg bare ha. Bilde lagres i sin vanlige form selv om man redigerer det med instagramefekter i istagram før posting. og det er jo kjekt. Hvis du vil så kan du velge galleri hvis du må ta samme bilde flere ganger med den vanlige kamera appen, for å bil fornøyd å velge det beste bildet i galleriet til en post på instagram.

Bruk alternativ fotoredigering.

jeg har brukt photoshop express lenge på min mobil som galleri istedenfor galleriet på min mobil det er fordi det er enkelt og du har flere redigeringsmuligheter og lagringsfunksjon hos adobe og posting til twitpic som mange brukte før.

Altenativ kontakliste.

evernote hello brukes sammen med noteringsverktøyet evernote for å lage en alternativ kontaktliste som synkroniseres til evernotnotatblokken som videre synkroniserer videre til alle evernote appene på pc og nettbrett og til slutt evernote sin nettnotatløsning. Da er det bare å legge til en kontakt du møter som kan være en foretningsforbindelse, og man trenger å lagre den en annen plass enn i den innebygde kontaktista på mobilen. Evernote hello legger å de nye kontaktene å på den innebygde kontaklisten etter lagring for at man skal finne den frem selv om du ikke vil gå inn på evernote hello.

Ingen kommentarer: