søndag 22. november 2009

Middagstips: Kyllingtaco

Det er første gangen jeg legger inn et middagstips i bloggen min. Men nå legger jeg ut min varriant av kyllingtaco, som jeg hadde i dag. I dag stod jeg igjen med restene etter fredagen og lørdagens middagsrester som var kyllinglår og pommes frites, å taco. Tacoen i går var med vanlig tacokjøttdeig som var stekt å laget av Gilde. Den anbefales hvis du vil ha taco hjemme når du bor for deg selv, som jeg gjør. Pommes frites ble spist opp om fredagen så den er ikke med i oppskriften. Jeg gjorde følgene: Jeg brukte kylling fra priors lett å lage varriant. Kjær opp kyllinglårene i passe store biter og ta ut beinene. Etterpå sjekker du bitene i tilfelle du må skjære de i litt mindre biter. Glemmer å nevne at kyllinglårene var marinerte så du trenger ikke noe tacokrydder. Marineringen er godt krydret så mere kryder behøves ikke. Etterpå du er ferdig med deling av kyllingen, så kan du gjøre din egen oppskrift eller fortsette på det jeg skriver nå. Jeg liker godt tortilla lefse så den er lett å holde i og du griser ikke så mye når du spiser taco. jeg nevner forløpende min rekkefølge når jeg lager taco. lefse, kylling, ost, tacosaus salat å rømme. Du kan gjøre om denne rekkefølgen til din måte. Så da fikk du noe å prøve på du au. Som sagt så denne oppskriften min varriant og jeg vet at det finnes mange andre varrianter. Vil du ha noe å drikke sammen med tacoen så er det best med vann, mange bruke øl og det syns jeg er helt greit. kanskje godt med en cola, men jeg bruker helst vann til middagen.

Ingen kommentarer: