onsdag 1. februar 2012

sjekk linja di

Endelig fant jeg det jeg lette etter på nett. Det er en test som tester bredbåndslinja di slik at du får vite om du har det du betaler for, eller en sjekk hvis du tror at nettet går treigt eller det er din pc som gjør at linja blir treigere å treigere. Det finnes mange sånne både itavisen, digi å dinside har sin egen test men jeg er ute etter mere spefelifikk, Men så lastet jeg inn ny versjon av avg antivirus på min pc og der fant jeg ikonet speedtest. Startet den rett fra nettleseren og fant ut at linja mi holdt avtalen sin og leverte det jeg viste at jeg har som avtale med telenor online.

speedtest har også laget en app til din telefon enten det er iphone/ipad og android. så jeg la inn appen og testet wifi-linja mi og fikk samme resultat. på nettbrettet. mens Galaxy s2 har en rask prosessor så den gjorde testen litt raskere.

Da er du også informert om denne fine nett-tjenesten og appen som sjekker både din å andres linjer, når du enten er hjemme eller ute på noe der de har wifi.

Imorgen skal jeg teste mobilnettet med samme app å se om min galaxy s2 takler det like bra som hjemme.

Ingen kommentarer: