onsdag 16. mai 2012

Bilderedigering på farten.

I morgen 17. Mai blir det tatt en del bilder av diverse barne å folketog og en del del bytes går med i å lagre alle disse bildene på mobil å nettskylagringstjenester over det ganske land.

Derfor har jeg tenkt å legge mitt digitalkamera hjemme selv om det er ganske så godt å bruke. Og i den annledning skal jeg teste ut mine to nye apps på fotofronten gjennom hele dagen. De ligger både på min mobil og nettbrett. Ett av de har jeg brukt noen dager og Det er Instagram.  Og det andre er Photoshop Express som jeg fant i dag.

Instagram er slik at du kan følge folk som tar å legger/deler bilder gjennom denne appen. jeg følger noen venner fra facebook som har det installert og en hel del followers fra twitter som bruker denne tjenesten å appen. Appen finnes både til android å ios. Jeg syns det er morsomt se hva andre tar av bilder og derfor er instagram nyttig. Man kan å redigere bildene før man deler de direkte i instagram appen og det er jo kjekt Smilefjes. Du kan følge meg på brukernavnet roybjo på instagram. Ellers så blir bildene delt gjennom twitter @roybjo og min mikroblogg som du finner på høyre side her på bloggen. Private bilder deles desverre ikke. Kun de jeg har fått lov eller gir lov til det selv blir delt under dette prosjektet i morgen.

De private bildene redigeres fortløpende med det nye appen jeg fant i dag, og dermed fikk mulighet til å redigere bilder direkte på mitt nettbrett. Det heter photoshop express for android som kommer til å bil brukt flittigt i morgen som en test av appen og en del av mitt lille fotoprosjekt. Her finner du Photoshop express for ios hvis du lurer på det. Jeg kan ikke gi noe minitest av appen, selv om jeg har fiklet med det i noen runder nå i kveld. Så hold øynene oppe når du er på instagram så kan det hende det kommer noe bilder fra meg under feiringen i morgen.

GOD FEIRING!!!

1 kommentar:

Roy Bjørnesset sa...

Prosjektet gikk fint. Ble ikke så mange bilder. men noe ble det. Regnet satte en liten demper på hele prosjektet siden jeg ikke fikk tatt noe utebilder. Mer i morgen Folkens.