onsdag 7. desember 2011

Apper som redder dagen.

Nå som det er mye å gjøre  og mye å tenke på  julen setter inn for fult å du har avtaler å huske. Er det viktig å ha arbeidsredskap som redder dagen fra å gå helt i spinn. Her er noen apper som du kan bruke flittig i det daglige. jeg har det sånn om dagen. mye å huske og gjøre. Blogging, avtaler og julegaveshopping er igang og der kommer de fine appene som jeg bruker om hverandre i disse dager, og de er flittig i bruk. Appene kan du bruke på mobil nettbrett og som en webløsning og der er derfor de kommer høyt opp på min prioriteringsliste av de appene jeg har på mobil å nettbrett. Og webløsningen er gode å ha hvis jeg skal sjekke hva jeg skal gjøre i neste dag. Her er de. Dette er apper som jeg bruker på min android telefon og nettbrett. har du iphone å ipad, så finnes du sikkert der å. Det er bare å søke i app store når du får navnene. enkelte vil jeg legge ut nettsiden og da kan du gå direkte på appen for enheten din. alle er gratis og du kan betale hvis du vil ha mere funksjonalitet i appen.

 

Evernote er et noteringsystem med masse funksjonalitet selv om den er gratis. Du kan skrive vanlige notater og lagre de. Du kan ta bilde og sette et notat til. du kan snakke til den rett å slett som en diktafon og legge et tekstnotat i tillegg. Den kan synke alt til webløsningen og rett til dine pcer. enkelt å greit. Legger du til skitch (tileggsapp) kan du tegne rett på bildet eller lage et nytt notat der du faktisk kan skrive med håndskrift Smilefjes.

Jeg bruke evernote flittigt. skriver notater. tar bilder av kviteringer og pakkelapper, tegner og prater i vei. Mulighetene er mange.

Handleliste er grei å ha når man handler inn til jul. Der har jeg funnet min kjekke app fra Rimi som kalles for Rimi pluss. Der får man vareutvalget til rimi opp på skjermen og det er bare å søke etter varer i fleng og så legge de til i handelisten, så er det bare å huke av når du legger varen i kurven. Webløsningen er på samme måte og den er oversiktlig. Jeg handler ikke bare på rimi men jeg bruker handlelisten til rimi da lager jeg meg en “nesten handleliste” så går jeg ut i fra den. finnes ikke varen skriver jeg bare det opp i evernote som beskrevet ovenfor.

Kalenderen er god å ha når man skal holde møteavtaler og andre avtaler og der bruker jeg google kalender den synkroniseres fra min samnsung mobil å nettbrett og webløsningen er god å bruke.  og jeg klarer å holde avtalene mine Smilefjes.

 

Er du så på møter så er det lurt med en tekstredigerings program og da kan du bruke Google dokumenter og appen finner du her. Den brukte jeg frem til jeg oppdaget evernote. Og man kan redigere det meste av tekst å regnearkfiler der.

 

Jeg har også flere apps som jeg kan bruke men dette er de appene som redder en hektisk dag som det er nå før jul. har du flere apper som ikke står på listen som kan redde en dag fra å gå i spinn, så skriv gjerne i kommentarfeltet.

Ingen kommentarer: