lørdag 14. juli 2012

Helikoptertur.

Ferieturen er nå over for denne gangen, men det er en ting jeg kommer til å huske av denne ferieturen er at jeg turde å være med på en helikoptertur.  Helikopteret viste oss campingplassen der vi bodde i ferien fra luften å turen varte i 4 minutter å kostet meg 250 svenske kroner for en tur. Noe som var kjempespennende men jeg hadde nerver den dagen før turen, for jeg hadde aldri vært med enten i et fly eller i et helikopter før. Vi fikk sikkerhetsinstrukser før vi steg inn i helikopteret. Jeg, min mor å far pluss bror min var med på turen. Dette var min brors andre tur med helikopteret siden har var før oss med sin famlilie å ville gjøre det igjen med oss. Det var spennende å se at vi lettet fra bakken og opp i luften med denne landkrabben her. Men piloten hadde lagt inn noen triks på runden vår så jeg lå på den andre siden å så på den andre siden. Mellom der igjen satte piloten helikopteret til å stupe ned så jeg begynte å hyle i baksetet for det kilte forferdelig i magen under stupet. når han rettet helikopteret igjen sa jeg i fra at det går bra med meg. så var det bare landingen igjen å denne lankrabben kom seg på landjorden igjen i god behold.

 

mms_img-783166998

2 kommentarer:

JR Nygaard sa...

Sikkert en fin ferieopplevese! Du får stikke på Frya og få deg en tur i småfly også!! Fortsatt god sommer.

Roy Bjørnesset sa...

skal nok prøve å komme meg i et småfly å. men jeg tror det får være nok med denne helikopterturen for en stund.