lørdag 22. august 2015

Android på håndleddet.

I noen måneder har jeg brukt min andre smartklokke nemlig Motorola's Moto360. Den er helt sort når skjermen er slått av, pluss at reima er også helt sort. Skjermen er helt rund slik at den ser ut som ei klokke i motsetning til min samsung galaxy gear, første generasjonen der skjermen var firkantet. Et pluss med moto360 er at reima kan skiftes når den er slitt. Det kunne jeg ikke med min galaxy gear klokke der reima og skjermen og alt det andre var smeltet og skrudd sammen til det som skulle se ut som ei klokke. Gear var bra men moto360 er enda bedre. Men i begge tilfellene er apputvalget smalt og det er bare for oss som er nerds. Derfor har jeg ikke skrevet så mye om smartklokker i denne bloggen men jeg må bare si at jeg bruker min til å se på varsler når det kommer meldinger fra diverse meldingstjenester. Appen som jeg bruker mest på klokka er Google keep. Den bruker når jeg skal handle for da lager jeg en handleliste i google keep på telefonen først, så ser jeg på handlelisten på klokka under handleturen i matbutikken til store øyne fra de som paserer meg som sikkert lurer på hva jeg gjør med klokken når jeg handler inn mat. Men da lar jeg de bare stirre på meg for jeg synes at det er bare gøy. Man kan også styre diverse musikktjenester når man hører på musikk i hodetelefonene eller høyttaler. Wifisynkronisering er kult for når klokken er utenfor mobilens bluetoothradius så kan klokken synkroniseres over nettet. Kjekt for de som ikke vil bruke bluetooth pga sikkerheten. Pulsmåling er et pluss, så jeg vet hvor mye puls jeg har. Har man satt opp motobody i motorola connect appen får man ukentlig epost om hvor mye puls man har i de forskjellige dagene hver mye man har gått for dagen som skritttelleren måler. Det er veldig fint for treningfolk osv. Og ikke min kaloriforbrenning som er så viktig for folk flest om dagen. Jeg studerer denne eposten hver uke. Google fit som jeg også bruker får de samme informasjonen fra Android Wear klokka mi som jeg leser av i google fit. så jeg vet mye om helsa mi for å si det slik.

Ingen kommentarer: