søndag 30. november 2014

Daglig bruk av nettskyen.

Jeg bruker nettet flere ganger daglig enten det er mail, søk, musikk, lagring, eller andre ting. jeg er helt avhengig av disse nettskytjenestene for å fungere i dagens liv. Jeg prøver å være så mye jeg kan å være offline men ofte skal et bilde lagres automatisk i mine lagringstjenester som Onedrive, Dropbox, eller Google Drive. pluss noen til. Og min Chrome nettleser og Chromebook er helt avhengig av nettskyen for å heletatt fungere, selv om man kan lagre litt intern og på sd kort på Chromebooken. Jeg er helt avhengig av div Google tjenester som den Google fan jeg er, Backup av mobilen via jottacloud er jeg helt avhengig av når jeg skal overføre mine filer fra gammel mobil til ny mobil. Og som backup av min nas-harddisk som surrer og går hele året rundt der jeg lagrer ting privat og som jeg ikke vil at noe skal gå tapt som regnskap og div dokumenter som jeg vil ha i min egen private nettsky her i heimen siden jeg av og til ønsker det. Jeg fikk også 1 TB lagring når jeg registrerte min Chromebook i Google Drive. lagring av linker osv gjør jeg i diverse tjenester samme gjelder passord for sikkerhets skyld selv om jeg bruker enkle passord selv om jeg ikke skal gjøre det, og kun bruke såkalt (ekspertpassord) på mine tjenester som jeg bruker. Nettskyen gjør dagen enklere og mann finner fort svar på noe. Navigasjon gjøres også online med nettskytjenestene Google Maps eller Here maps for Samsung mobiler. men jeg har lastet ned den beste navigasjonen som heter gulesider navigasjon der jeg har lastet ned nordenskart for å bruke den offline. noe som er utrolig bra siden det koster å bruke nettskyen på mobilt nettverk, og som kjent foretrekker jeg helst wifi istedenfor mobilnettverk. Er man i utlandet må man bruke wifi, det vet jeg av egen erfaring.

Ingen kommentarer: