tirsdag 26. februar 2008

Redningsaksjonen.

I dag fikk jeg beskjed om at kattungen på 6 måneder som mor og far har, var borte siden i går. Når jeg kom til middag i dag, så ble det en del prat om hvor den har gjort av seg. Enten er den død eller innestengt. Men når jeg og mor var ute for å ta os en røyk før vi skulle nedover slik at jeg kom meg hjem. Så hørte vi noen klare mjau fra et tre like i nærheten. Vi tenkte da på om han hadde klatret opp i et tre, for det hadde han gjort før. Da var det også en redningsaksjon. Da var det bror min som måtte klatre. Det gikk bra den gangen, så vi tenkte som så at det gjorde den ikke noe mer. Men i dag så måtte far finne stigen, og klatre opp i treet til naboen. Naboen ble selvfølgelig informet om at det var en katt i hans tre. Så klatret far opp i treet for å se hvor katten var hen, men det var ikke enkelt, for det var mørkt ute men far brukte hodelykt. og fikk se øynene på katten høyt opp i treet. katten klatret på ryggen og ble med frivillig ned. Jeg sto på veien og fulgte med på hele redningsaksjonen. Men jeg var skikkelig nervøs for jeg hørte at det knakk i kvister når far var oppe i treet. Men alt gikk bra og katten var pjuskete etter et nesten et helt døgn i treet. Du vil vel vite hva slags navn katten har, og han heter buster.

Ingen kommentarer: