tirsdag 31. juli 2012

Outlook som webutgave.

I dag lanserte Microsoft en oppgradert versjon av sin webepostløsning som mange kjenner som hotmail. Men nå har de byttet navn til outlook. Jeg snappet opp lanseringen gjennom twitter. å satte igang med å sjekke ut å oppgradere hotmailkontoen min til outlook grensesnittet siden det ble fortalt at det er lettere for alle enheter å laste ned siden til outlook. Men det jeg oppdaget var at opera nettleseren min både opera mobile og opera browser var vanskelig å laste ned denne nye outlook tjenesten. jeg testet å testet opp med både mobil å nettbrett med android 4.0 og opera mobile å siden var delvis lastet ned når nedlastingen var ferdig. Samme skjedde med opera browser på pcen hjemme hos meg selv. Så jeg satte igang med å skrive en tilbakemelding på dette til Microsoft, å jeg synes opera sine nettlesere burde ha full støtte for denne nye outlook klienten når Microsoft mene at den går på alle enheter sies det. Til slutt gikk jeg inn på google chrome for å sjekke den der, og alt gikk knirkefritt. for jeg tenkte at det bare gjelder intenett explorer som outlook kan vises for, Noe som virker gammeldags nå for tiden.

Oppsettet var ikke noe å klage på, så jeg sammenlignet med gmail som kan lastes ned på alle nettleserne mine. Alt er rent å pent og enkelt å forstå. Men jeg blir irritert når en av nettleserne blir utestengt siden den ikke er så populær som de tre store. Opera har jeg brukt i mange år, å siden jeg har mine bokmerker å kjenner nettleseren ut å inn så er den god å bruke. men det er en trend i tiden igjen å blokkere den ene nettleseren som man ikke tror er populær. jeg merker at google gjør det samme inne på blogger adrmistrasjonen så jeg må hoppe over til chrome så fort jeg ikke får tak i en riktig instilling og det er mye jobb. kjempe greit syns jeg hvis alle nettlesere støttes slik at det ikke blir noe tull. Det var sant: designet her på bloggen måtte jeg endre tilbake fra det nye designet jeg ikke fikk fram kommentar delen å mange av mine gode widgets på høyre side. etter dette har jeg endret kommentarløsning, men har ikke tenkt å endre design på en god stund. Så mitt ønske er at alle nettlesere må støtte i de fremtidige versjoner av webløsninger her i verden og ikke utelukke noen.

Ingen kommentarer: