lørdag 18. februar 2012

En vanskelig uke.

Denne uken er det en tung uke for meg. Sånne uker har jeg hvis det er noe som går inpå meg. Det å stå skolerett for en av de ansatte på jobb å fremme en falsk unskyldning for en mening jeg hadde sagt og som jeg står ved den dag i dag. se her for mer. Denne episoden har svirret å svirret i hodet å laget en del tull. jeg fungerer ikke helt skikkelig  Og bloggen er nesten borte fra tankene mine. Jeg føler meg dum å funksjonshemmet, noe jeg beviser at jeg ikke er dum ved denne bloggen min her. Jeg lager et hjemmenettverk nå fortiden å har nesten mistet lysten på å fortsette med det. Og i dag skulle jeg skrive at jeg har fått som jeg har kjøpt, nemlig apple tv. en skikkelig liten boks som man kan koble til en tv. for jeg har tenkt å kjøpe en liten tv til å ha på soverommet mitt. skriver mer om det senere. men boksen var så snerten liten å fin.

Jeg er glad i de folkene som er rundt meg og gode venner er godt å ha. Også på jobb. men når noen kan synke så dypt at de presser meg til en falsk undskyldning er å gå langt over streken. vurderer å ta saken videre til diskrimineringsombudet. men får se på det.

Enkelte dager er så tunge at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre . De er så tunge at de går ikke ut av hodet mitt av seg selv. jeg jobber å jobber med saken og da må andre saker vike og det går som sagt ut over bloggingen. jeg er sliten hele dagen og gruer meg til å gå ut å se folk. Gleder meg til å stenge døra å sette på lenka. sette mobilen å telefonen på lydløs, å bare være for meg selv hele tiden. Det å gå på jobb er da en tung afære og jeg gruer meg mer å mer. Har flere lignende episoder som jeg godt kunne ha åpnet opp å skrevet om. men jeg tørr  og børr ikke og la det være for meg selv. Har tatt det opp flere ganger uten hell. så det blir med det.

Med min funksjonshemming vil jeg vise at jeg klarer noe selv og ikke trenger hjelp hele tiden og er glad for det. når jeg skal ha hjelp så spør jeg. og da får jeg hjelpen jeg trenger.

Denne nevnte hendelsen dukker opp hele tiden og jeg blir aldri ferdig med den. forferdelige saker.  Å sånne saker kverner å kverner seg langt inn i hodebarken. Helt til jeg klarer å legge den inn i en skuff til lagring og da er det en liten lettelse å spore men hvor lenge kommer denne saken til å rulle å rulle hvem vet. kanskje 1 dag. 2 dager. eller en uke eller en måned. Det sliter på kreftene og lysten til å treffe folk blir bare vanskeligere å vanskeligere.

Som sagt så vil jeg bevise noe med denne bloggen at en som er funksjonshemmet ikke er dum eller andeledes, men ser andeledes ut fordi den personen har en funksjonshemming. Og det er vanskelig å endre på.

Ingen kommentarer: