fredag 28. mai 2010

Hater syklister.

Jeg var ute en tur for å handle inn for helgen, og når jeg skulle gå hjem igjen fra butikken så opplevde jeg nesten å bli påkjørt av en syklist. Syklisten kom fort så jeg merket ikke at syklisten var der. Jeg skulle over veien som vanlig og der var det ikke noe gangfelt. Måtte vente på en bil som skulle pasere forbi meg og så sjekket jeg om det var klart. Men når jeg var midt i veien kom syklisten så fort at jeg ikke rakk verken å se eller høre at den kom. Så jeg måtte stoppe midt i veibanen får å slippe den fram. Det var ekkelt syns jeg. For når man er synshemmet er det ekstra viktig å passe på i trafikken når man går uten ledsager. Heldigvis har jeg med meg en hvit stav for å markere at jeg er synshemmet, men det er ikke alle som respekterer den slags nå til dags. Dette gjelder bilister og syklister og gående som tror de er de eneste her på jorden. slik merket jeg det. Jeg har også et lite hørselstap som gjør at det er mye støy ute er det vanskelig å høre når noen kommer bakfra med sykkel eller går bak meg. En slik episode hadde jeg i går da syklisten kom bakfra og svingte noen meter framfor meg uten å gi beskjed med verken stemmen eller ringeklokke at nå er jeg rett bak deg. sånt liker jeg ikke når jeg vil klare meg som best ute sammen med alle andre, så jeg har altid lært at man skal ta hensyn til hverandre i trafikken, og det blir ikke fulgt mener jeg. I sånne tilfeller gruer jeg meg til å gå ut. Men jeg syns det er viktig å komme seg ut på en liten gåtur av og til. Derfor er min oppfordring til alle VIS HENSYN I TRAFIKKEN!!

Ingen kommentarer: