fredag 9. april 2010

Hvorfor er det ingen som stoler på meg?

Dette spørsmålet stiller jeg ofte når noen spør meg om ting de har spurt om før. I dag fikk jeg et sånt spørsmål for endte gang. Hvem er det som ordner medisinen for deg. Jeg svarer som vanlig at det er meg som gjør det og liker godt å ha orden på det selv. Det er bra det at de vil at jeg skal ha det bra og ikke ha noen epilepsianfall. Men jeg beviser jo det selv når jeg nesten ikke har anfall og tar medisinen min til faste tider. Ofte er det folk fra hjemmetjenesten og folk i kommunen som spørr sånt. Det er bare godt ment sier de hver gang. Det skjønner jeg jo, Men jeg vil styre livet mitt selv, selv om jeg er funksjonshemmet. Det hender at jeg får spørsmål om jeg har nok hjelp i hjemmet, og svarer høflig tilbake at det har jeg. Ofte får jeg spørsmål om hjelp også på butikken, men der også klarer jeg meg kjempebra. Da lurer jeg på om det er noe vits i å ha sånne tjenester. Jeg er opptatt av at brukeren skal styre livet sitt selv, og Ingen fra komune/fylket. Det er en del folk som er innom meg, og da er det ikke lett å huske hva man har svart. Så det hender at jeg spør meg selv “er det så lurt å ha en slik tjeneste for meg?” Mange ganger tar jeg opp dette temaet med den jeg stoler mest på, Men da blir jeg av og til litt forvirret. Dette jeg har tatt opp nå syns jeg er nesten på kanten til Diskrinering av meg. Er det noen som har opplevd noe lignende så post en kommentar. Eller du har noen andre synspunkter på dette innlegget så er det bare å poste en kommentar.

Ingen kommentarer: