tirsdag 30. mars 2010

Tips: Google maps.

Nå i det siste har jeg testet google maps, både på nett å mobil. Tjenesten er enkel å bruke. Med hjelp av mobil med gps finner du raskt stedet du er på og du kan også legge inn en veibeskrivelse. Det har ikke jeg gjort men jeg sjekket ut min posisjon der jeg var akkurat da jeg hadde installert google maps. Denne tjensten er gratis å bruke, men internetttakst fra mobilopperatøren kommer i tilegg når man skal laste ned kart. Men jeg tro ikke det er så mye. Dette er en smart tjeneste for deg som ikke vil ha dyre abbomement som koster flesk år etter år. og det er jo bra, for da finner man veien hjem fra hytta eller til hytta hvis du skal på fjellet i påsken. For å legge inn veibeskrivelse er det bare å logge seg på google maps på nett å legge til en veibeskrivelse dit man skal før reisen slik at det ikke blir noe stress. Så er det bare å logge seg på med google maps på mobilen og få beskrivelsen lagret på mobilen å så er det bare å kjøre i vei. Du finner mere informasjon om google maps her: http://maps.google.com/ Samme adresse bruker du på mobilen. skriv inn adressen over i nettleseren på mobilen og last ned google maps fra siden du har kommet til. Så her er det bare å si god tur!

Ingen kommentarer: