tirsdag 9. mars 2010

Bestilt en ny mobil.

Det måtte jeg bare gjøre etter at min Nokia n97 holder på å streike for andre gang. første gangen klarte jeg å gjennopplive den via en software oppgradering som kom den dagen. Hvorfor den streiker er at det ene minnet på telefonen fylles opp av unyttige ting eller mb, uten at jeg vet hvorfor. Har søkt med f-secure mobile security som er antivirusprogrammet jeg installerte for å ungå virus på mobilen. har søkt etter virus men ingen virus er funnet. Minnet fortsetter å minke/forsvinne på c: telefonminnet som er den viktigste minnet for opperativsystemet og viktige systemfiler. Og det til min fulle fortvilelse. Det er to andre minnetyper på mobilen men de kan ikke brukes omhverandre og det er dumt, for da kan det ha løst en del problemer. Det ene er interminne og det andre er minnekort som jeg har på 2 gb. internminnet er på utrolige 32 gb. noe som er kjempebra for telefonen. Så jeg bestemte meg for å ikke bruke garranti mulighetene for det er så mange andre som jeg kjenner til som har akkurat det samme problemet på sin N97. og har fått de samme problemene etter reparasjon. Så jeg begynte med en lang liste med telefoner som jeg var interresert i, og sjekket tester og anbefalinger. Sjefen min hadde n97 med samme problem og han kjøpte seg en samsung i8910 omnia hd isteden for og han anbefalte den på grunn av sin gode skjerm. Noe som jeg satte interresse på. Jeg stod igjen med 3 valg. htc hd 2, sonyericsson satio og samsung i8910 omnia hd. De to valgene uteom samsungen valgte jeg bort på grunn av småproblemer og vanskelig opperativsystem for hd. satio hadde også problemer så da var valget enkelt selv om samsungen er dyr i innkjøp. har sett på sjefen’s telefon og liker den kjempegodt. Så valget mitt falt på Samsung i8910 hd med 8 megapixels kamera og alt det andre en nerd kan tenke seg av finesser. Har funnet igjen testen fra amobil.no som du kan ta en titt på her: http://www.amobil.no/artikler/samsung_i8910_omnia_hd/71089/1  Er innteresert i kommentarer fra dere lesere som har en samsung i8910 omnia hd. Det kan være om du liker den eller ikke. problemer ved den eller bare godord. Du som leser kan også kommentere om du har de samme problemene med Nokia n97 eller bare godord. Jeg bare gleder meg til den kommer til helgen kanskje. Er ikke sikker om jeg skrive en test om den siden det står så god test øverst fra amobil.no. Må vel nevnes at telefonen bestilte jeg fra http://www.ellos.no jeg var overrasket at de solgte mobiltelefoner der, men det gjorde de.

Ingen kommentarer: