fredag 27. juni 2008

Testblogg: Mobilt brebånd

ja nå har jeg testet det mobile bredbåndet som jeg skaffet meg fra telenor. Jeg testet det her hjemme hvor jeg viste at det var best dekning. Dekningen var bra den, for jeg surfet raskt på unts nettet. For det var det mulig å bruke her. Man kan også surfe på noe de kalle super-3g. Husker ikke helt forkortelsen for akkurat det. Jeg installerte det når jeg var hos mor og far for en liten stund siden. Da fikk jeg bare edge som var det beste der, men der gikk nedlastingen for tregt. så jeg gadd ikke å sjekke opp mot spedometeret til itavisen. Det gjør jeg ofte med adsl linjen her jemme også. Men da får jeg ikke den farten som jeg betaler for, noe som er irriterende. så over til det mobile bredbåndet igjen. Jeg tester det ikke bare opp mot itavisens spedometer, men jeg laster ned sider som tar lang tid å laste ned, for å følge med på farten. Sånne sider kan for eksempel være nettavisen.no eller dagbladet.no. Men det inponerer meg så jeg vil anbefale deg å ta en titt på telenors løsning for mobilt brebånd. Instaleringen var enkel. det må jeg nevne så jeg ikke glemmer det. Det var bare å stikke inn usb-pinnen i usb-porten og følge instruksjonene, og så vips så var det installert å klart til å koble til.

Ingen kommentarer: